Działania partnerów

Finał kampanii społecznej „Inspekcje Fotelików”

29.11.2013 17:12

Podczas inspekcji sprawdzane są takie aspekty jak ocena fotelika w niezależnych testach zderzeniowych, kompatybilność fotelika z samochodem, poprawność i stabilność montażu, a także to czy fotelik jest odpowiednio dobrany do dziecka i czy jest ono w nim odpowiednio zapięte. Potem jest czas na praktykę pod okiem specjalistów i do tego zaproszeni są rodzice.

Podczas tegorocznej kampanii inspekcji fotelików zostało wykonanych około 500 inspekcji, a z tego tylko około 5% fotelików było zamontowane całkowicie dobrze (tzn. fotelik był dobrze dobrany, montaż wykonany bezbłędnie i dziecko poprawnie zabezpieczone w foteliku).

 Tegoroczna trasa inspekcji jest już trzecią, jaką odbywamy po Polsce. Cieszymy się z tego, że tysiące rodziców, wybierając fotelik samochodowy dla swojego dziecka zaczyna ten proces od sprawdzenia jego wyników w niezależnych testach zderzeniowych fotelików. Niestety, nie zda się to zupełnie na nic, jeśli fotelik będzie nieprawidłowo użyty – podkreśla Paweł Kurpiewski.

Finał tegorocznej kampanii Inspekcje Fotelików odbędzie się w najbliższą sobotę (30 listopada) w godz. 10. – 16. w Warszawie przy największym salonie Mercedes-Benz przy ulicy ul. Gottlieba Daimlera 1.

Każdy rodzic zaproszony jest z własnym samochodem i dzieckiem zapiętym w foteliku. Na najmłodszych i ich rodziców czekają także gry i zabawy. Przez cały czas trwania akcji będzie odbywał się konkurs na szybkość i poprawność montowania fotelika w samochodzie. Wyniki będą zbierane przez cały dzień i na koniec zostanie wyłoniony zwycięzca, który uzyskał najwięcej punktów. Nagrodą w konkursie jest weekend z Mercedesem Klasy A w terminie do ustalenia z salonem.

Wszyscy, którzy chcą, by inspektorzy sprawdzili i doradzili prawidłowy sposób przewożenia dzieci, proszeni są o rejestrację na stronie internetowej kampanii społecznej: www.inspekcje-fotelikow.pl  

Organizatorem akcji społecznej są serwis fotelik.info i firma 4CPS – for Child Passenger Safety zajmująca się szkoleniami, ekspertyzami i doradztwem z zakresu bezpieczeństwa dzieci w samochodach oraz producenci fotelików Maxi-Cosi, BeSafe i Britax Römer.

Kampania społeczna jest wspierana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Partnerstwo Dla Bezpieczeństwa Drogowego.

 

 

Do dyspozycji mediów:
Agnieszka Kminikowska, tel. 662 051 858, agnieszka.kminikowska@fotelik.info